پیش نیازهای یک دورهمی چیست؟

دبیر جمعه 27 بهمن 1402 - 00:02
پیش نیازهای یک دورهمی چیست؟

مهمانی‌ها و دوره همی‌ها راهی عالی برای تفریح هستند. همچنین دلیل خوبی برای ملاقات با دوستان قدیمی یا ملاقات با افراد جدید است. این یک فرصت عالی برای مهمانان است تا از مشغله‌های کاری خود دور شوند و اوقات بسیار خوبی را سپری کنند. پس بهتر است ابتدا این سؤال را از خود بکنید که پیش‌نیازهای یک دوره همی چیست؟ در پاسخ می‌توان گفت حال این می‌تواند یک مهمانی بزرگ یا یک دوره همی کوچک باشد در نتیجه برای اینکه بخواهید همراه  مهمانانتان اوقات خوبی را سپری کنید باید یک برنامه دقیق داشته باشید.

هنگام آماده‌شدن برای مهمانی چه نکاتی را بهتر است به یاد داشته باشیم؟

  1. تصمیم بگیرید که چه نوع مهمانی را می‌خواهید برگزار کنید.

داشتن یک برنامه منسجم، سایر تصمیمات شما را ساده و آسان می‌کند. آیا در نظر دارید که مهمان‌های خود را برای صرف شام یا ناهار دعوت کنید؟ یا می خواهید یک دوره همی دوستانه ای با مهمان های خود هنگام بعد از ظهر داشته باشید؟ قبل از انجام هر کار دیگری از خود بپرسید که چه نوع مهمانی را می‌خواهید برگزار کنید، این به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چه کسی را دعوت کنید، چه چیزی بخرید و چه چیزی بپزید.

  1. در مورد لیست مهمان ها تصمیم بگیرید

دوستان و نزدیکان خود را دعوت کنید، مطمئن شوید که تا جایی که می‌توانید افراد بیشتری را دعوت کنید. هنگام ارسال دعوت‌نامه، فرض کنید که همه خواهند آمد، نه اینکه یک دسته از افراد را دعوت کنید و امیدوار باشید که فقط تعداد معینی می‌توانند بیایند.

 هنگام ارسال دعوت‌نامه، نوع مهمانی موردنظر خود را در نظر بگیرید و حتما به آن ها اطلاع دهید. اگر می‌خواهید دوره همی صمیمانه‌ای داشته باشید، می‌توانید آن را به 8-12 نفر محدود کنید.

  1. مشخص‌کردن مکان مهمانی.

یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای یک دوره همی چیست؟ انتخاب مکان مهمانی است! اگر مکانی را برای دوره همی در نظر نگرفته‌اید، بهترین ایده برای برگزاری مهمانی، خانه خودتان است و قبل از آمدن مهمانان، خانه را کاملاً تمیز کنید. این موضوع به این دلیل بسیار مهم است که نباید به مهمانان احساس معذب بودن و راحت نبودن دست بدهد.

 اگر نمی‌خواهید افراد در اتاق‌های خاصی حضور داشته باشند، به‌سادگی درها را قفل کنید و اتاق‌های دیگری را برای آنها حاضر کنید. حتی بهتر است حمام و توالت تمیز باشند و در آن‌ها وسایل بهداشتی ای که ممکن است موردنیاز باشند را نیز فراهم کنید. مکانی را برای قراردادن کت و سایر وسایل مهمانان آماده کنید. در نهایت، اگر از ظروف خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها تمیز و آماده استفاده هستند.

پیش‌نیازهای یک دوره همی

  • تم مهمانی

 اگر می‌خواهید یک مهمانی بزرگ و مهمی برگزار کنید که تم خاصی مدنظرتان است بهتر است این نکته را در دعوت‌نامه ذکر کنید. اما اگر این یک مهمانی غیررسمی و صمیمی است، می‌توانید به مهمان‌ها بگویید هر وقت خواستند بیایند یا هر چیزی دوست دارند بپوشند.

 اگر میزبان یک مهمانی بزرگ هستید، هر چیزی شکننده یا شکستنی را از قبل حذف کنید تا از حوادث پرهزینه و ناخوشایند جلوگیری کرده باشید.

  • غذا و نوشیدنی

اگر در حال سرو غذا هستید، مطمئن شوید که غذای کافی برای کل مهمان ها دارید. شما باید برای کل مهمان‌ها غذا داشته باشید بااین‌حال، احساس نکنید که برای برگزاری یک مهمانی عالی باید تمام روز آشپزی کنید. همیشه می‌توانید غذاهای از پیش آماده یا چیزهای ساده‌ای مثل فینگرفودها یا سالاد الویه و غذاهای دیگری ازاین‌قبیل را در مهمانی استفاده کنید.

در پاسخ به یکی دیگر از پیش‌نیازهای یک دوره همی چیست؟ باید به محدودیت غذایی اشاره کرد. هر گونه محدودیت غذایی را از قبل در نظر بگیرید. اگر مطمئن نیستید، مطمئن شوید که غذای کوشر، بدون گلوتن (مانند سبزی‌ها یا کراکر برنج) و جایگزین‌های گیاهی دارید. لطفاً توجه داشته باشید که هر چیزی که حاوی آجیل است برای کسانی که به آجیل حساسیت دارند برچسب زده شده باشد. اگر آشپزی می‌کنید، به خودتان زمان زیادی برای آماده‌کردن بدهید و همیشه بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید نیاز دارید، غذا تهیه کنید.

  • موزیک

توصیه می‌شود یک لیست پخش موزیک که باب همه سلیقه مهمان‌ها است را از قبل آماد کنید و بیشتر موسیقی‌های بی‌کلام برای صرف ناهار یا شام و یا حتی هنگامی که می‌خواهید با مهمان‌ها صحبت کنید پخش شود.

  • مکانی را برای کودکان مهمانان اختصاص دهید.

 اگر بچه دارید و نمی‌توانید آنها را در مهمانی نزد پدربزرگ و مادربزرگشان ببرید و ممکن است دوستانتان نیز با بچه‌هایشان بیایند، باید مکانی را آماده کنید که بچه‌ها بتوانند آرام و بدون مزاحمت برای والدین بازی کنند.

 توصیه می‌شود یک اتاق جداگانه آماده کنید که در آن اشیا شکستنی غیرضروری وجود نداشته باشد و هر چیزی که گوشه‌های تیز دارد نیز باید پنهان شود. همچنین می‌توانید از انیماتورهای کودکان دعوت کنید که بچه‌ها را مشغول کنند و در طول مدت مهمانی با آنها بازی کنید.

میزبان خوبی باشید!

  • مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد آرام و خونسرد بمانید و سعی کنید تا قبل از مهمانی به این سؤال که پیش‌نیازهای یک دوره همی چیست؟ پاسخ داده باشید و همه چیز آماده باشد. مهم‌تر از همه، شما می‌خواهید میزبانی خوش رو و با اعتمادبه‌نفس باشید. مهمانان شما نباید برای یک دقیقه احساس کنند که به شما استرس یا فشار وارد می‌کنند، در غیر این صورت آنها نیز دچار استرس خواهند شد. ممکن است نوشیدنی‌ها رو میز یا فرش بریزند، یا بین مهمان ها بخثی اتفاق بیفتد و یا حتی غذا تمام شود! آرامش خود را حفظ کنید، اصلاً جای نگرانی نیست! فقط همیشه صمیمی و گرم باشید و به مهمانان خود کمک کنید احساس کنند بخشی از خانه شما هستند و باری نیستند که شما مجبور به تحمل آن باشید.
  • هنگام ورود  هر مهمان به‌صورت جداگانه احوالپرسی کنید. مهمانان را راهنمایی کنید تا کت‌ها یا ژاکت‌ها را به اتاق مناسب ببرند.
  • مدتی را به هر مهمان اختصاص دهید. هنگامی که همه چیز آرام شد و مهمانی در جریان است، سعی کنید با هر مهمان صحبت کنید. شما تلاش زیادی کرده اید تا مطمئن شوید همه مشغول و خوشحال هستند، اما مهمانان شما زمانی خوشحال خواهند شد که برای دیدن آنها وقت گذاشته‌اید. فقط سعی کنید قبل از پایان شب یک‌لحظه خوب و به‌یادماندنی با هر مهمان داشته باشید.
  • با معرفی افراد به یکدیگر به مهمان‌ها کمک کنید تا بیشتر بتوانند جوی صمیمی را ایجاد کنند. یک راه خوب برای گرد هم آوردن مهمان‌های مختلف این است که از کسی برای چیزی کمک بخواهید. بعد از اتمام کار می‌توانید آنها را به گروه جدیدی هدایت کنید و به دوستان خود معرفی کنید.
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد