صفر تا 100 مراسم برگزاری مراسم نامزدی

دبیر چهارشنبه 17 آبان 1402 - 11:52
صفر تا 100 مراسم برگزاری مراسم نامزدی

مراسم نامزدی یکی از خاطره انگیزترین جشن هایی است که احتمالا فقط یکبار در زندگی هر کسی اتفاق می افتد. تدارک دیدن تشریفات لازم برای برگزاری مراسم نامزدی می تواند استرس و فشار زیادی را به عروس و داماد و خانواده آنها وارد کند. هرچند که همه هیجان بسیار زیادی برای این جشن دارند اما چون این مراسم مهم باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا خانواده و دوستان از شرکت در این مراسم لذت ببرند، تدارک دیدن وسایل و لوازم مورد نیاز برای آن تاحدودی مشکل می شود. اگر شما هم در چنین شرایطی هستید، نگران نباشید در این مقاله یک راهنمای کامل برای آماده کردن صفر تا 100 مراسم و تشریفات نامزدی در اختیار شما قرار می دهد!

پذیرایی سرگرم کننده و به یاد ماندنی در جشن نامزدی کار سختی به نظر می رسد، اما اگر از این راهنمیا تشریفات نامزدی استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که مهمانان شما از جشن گرفتن این لحظه بزرگ در کنار شما لذت می برند.

 

صفر تا 100 مراسم نامزدی

قبل از اینکه صفر تا 100 مراسم نامزدی خود را در نظر بگیرید، باید چک لیستی از برنامه هایی که در جشن تان قرار است داشته باشید را آماده کنید. پس بیایید ببینیم دقیقاً چه برنانه هایی در جشن نامزدی نیاز به آماده سازی دارد و چگونه باید برای آن ها تدارک و تشرفات ببینید؟

 

ورود مهمانان و عروس و داماد

زمانیکه جشن نانزدی شروع می شود معمولا عروس و داماد هنوز وارد سالن نشده اند و مهمانان معمولاً قبل از عروس و داماد به محل پذیرایی وارد می‌شوند. بنرابن، شما باید مطمئن باشید که بدون حضور شما، همه چیز برای پذیرایی از مهمان ها آماده.

بعلاوه، زمانیکه عروس و داماد وارد سالن می شوند باید تشریفات خاصی در نظر گرفته شود که نشان دهد کل مهمانی نامزدی تازه شروع شده است!

 

خوشامدگویی به مهمانان و دعوت آنها به پذیرایی کردن از خودشان و لذت بردن از جشن

پس از ورود عروس و داماد معمولا یکی از آنها یا دیجی، از مهمانان برای آمدن شان به جشن تشکر می کند و به آنها تعارف می کند که پذیرایی را شروع کنند.

بهتر است با اجاره دیجی در تهران مطمئن شوید که جشن نامزدی طبق برنامه پیش می رود. مثلا دیجی اعلام می کند که وقت غذا خوردن است یا به مهمانان اعلام می کند که زمان بریدن کیک یا رقص عروس و داماد است.

 

صفر تا ۱۰۰ مراسم رقص عروس و داماد

یکی دیگر از مواردی که جزو تشریفات جشن نامزدی است، اولین رقص عروس و داماد است که به رقص تانگو معروف شده است. آماده سازی برای این رقص شامل تهیه تجهیزات صوتی مناسب برای پخش موسیقی، آماده کردن استیج رقص با گل آرایی و بادکنک آرائی و اجاره دی جی است که بتواند پخش موسیقی و سایر وسایل لازم مثل توپ دیسکو، نورپردازی یا رقص نور را هماهنگ کند.

 

صفر تا ۱۰۰ سفارش و بریدن کیک

برای بریدن کیک باید زمانی را به عروس و داماد اختصاص داد. سفارش کیک حتما باید با توجه به تعداد مهمانان انجام شود. اگر کیک چند طبقه سفارش داده اید برای حمل و نقل آن باید از میز چرخ دار استفاده کنید و روی میز را با تزییناتی مثل گل آرایی و بادکنک آرائی زیبا و جذاب کنید.

 

رقص مهمانان

برگزاری جشن نامزدی به این منظور است که به مهمانان اجازه دهید از آن لذت ببرند و این روز بزرگ را با شما جشن بگیرند. با اجاره دیجی در تهران و پخش موسیقی شاد و لذت بخش، به همه مهمانان بیشتر خوش می گذرد.

 

صرف شام

آماده کردن میز غذا برای مهمانان یکی از تشریفات مهم جشن نانزدی است. نوع غذای مهمانان، به برنامه های شما بستگی دارد. از غذاهای سنتی مثل شوید باقالی با گوشت گرفته تا فینگرفودها انواع مختلفی وجود دارد که می توانید برای پذیرایی از مهمانان سفارش دهید.

 

صفر تا ۱۰۰ مراسم نامزدی با اماده سازی همین آیتم هایی که توضیح دادیم به خوبی انجام می شود. البته این ایتم ها نیازی نیست که به ترتیب خاصی اتفاق بیفتد. عوامل زیادی در زمان وقوع هر یک از این رویدادها نقش دارند. اندازه محل برگزاری، زمان اختصاص داده شده، تعداد مهمانان، نحوه پذیرایی و غیره در برنامه ریزی برای تشریفات مراسم نامزدی شما نقش دارند. اما، چک لیست بالا به شما کمک می کند فراموش نکنید که چه تشریفاتی را باید در این جشن، بگنجانید.

 

صفر تا 100 مراحل آماده شدن برای مراسم نامزدی

اکنون که یک چک لیست بسیار مناسب برای آماده سازی صفر تا 100 مراسم نامزدی باید دکور و لوازم جانبی مورد نیاز برای برگزاری جشن را آماده کنید. انتخاب تزئینات و دکوراسیون محل برگزاری جشن نامزدی به سلیقه شخصی، اعتقادات مذهبی، رسم و رسومات و مهم تر از همه بودجه شما و اینکه دقیقاً به چه تجهیزاتی نیازهایی نیاز دارید، بستگ دارد. ما میخواهیم چند مورد از ضروری ترین وسایل مورد نیاز برای برگزاری این جشن را به شما معرفی کنیم تا به شما ایده ای کلی بدهد که باید چه چیزهایی را به لیست خود اضافه کنید.

 

کارت‌ دعوت

ارسال کارت دعوت برای جشن نامزدی به اندازه مراسم عروسی رایج نیست. با اینحال برخی از عروس و دامادهایی که جشن بزرگی را برای نامزدی خود تدارک دیده اند، کارت دعوت های خاص و شیکی را نیز برای مهمانان ارسال می کنند تا مهمانان از مکان و زمان برگزاری جشن مطلع شوند.

 

گل آرایی و بادکنک آرائی

تفاوتی ندارد جشن نامزدی را در فضای باز برگزار می کنید یا در فضای بسته مثل خانه یا سالن پذیرایی. در هر صورت، گل آرایی و بادکنک آرائی از تجهیزات ضروری این مراسم هستند.

 

اجاره لوازم و وسایل جشن نامزدی

اجاره میز و صندلی که با تم و رنگ‌ گل آرایی و بادکنک آرائی شما مطابقت داشته باشد، حس مناسبی را برای مراسم نامزدی شما ایجاد می‌کند. نیازی به اجاره بیش از حد میز و صدنلی نیست، اما قرار دادن آنها با چیدمان مناسب در سراسر سالن پذیرایی می تواند در لذت بردن مهمانان از جشن تاثیر زیادی داشته باشد.

برای تزئین میز و صندلی ها می توانید وسایل دکوری زیر را سفارش دهید:

شمع:

شاید شما هم مثل من دوست نداشته باشید که سالن نامزدیتان دارای نور بسیار زیادی باشد. نکته مهم در خصوص صفر تا 100 مراسم نامزدی این است که پذیرایی سرگرم کننده باشد و فضایی آرامش بخش برای شما و مهمانانتان فراهم کند تا در یک محیط آرام با هم جشن بگیرید و خوش بگذرانید. خاموش کردن چراغ‌ها و قرار دادن شمع‌ روی میزها، حال و هوای عالی را برای لذت بردن از جشن ایجاد می‌کند.

تزیینات صندلی:

تزئینات صندلی مثل روبان و پاپیون و گل آرایی و بادکنک آرائی میز و صندلی، جلوه زیبایی به فضای جشن شما می بخشد. لزوماً نیازی به تزیین هر صندلی ندارید، اما در نظر داشته باشید که برای صندلی عروس و داماد، حتما از دکوراسیون خاصی استفاده کنید.

 

اجاره دیجی در تهران

اگر قصد دارید به شما و مهمانان تان خوش بگذرد حتما به اجاره D.J فکر کنید، به دی جی ها تمام تجهیزات صوتی لازم را همراه خود دارند و می توانند یک شب به یاد ماندنی را برای شما بوجود بیاورند.

 

اگر برای برگزاری مراسم نامزدی خود نیاز به کمک دارید، می توانید از سایت امپراطوره تشریفات، صفر تا 100 مراسم نامزدی را سفارش دهید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد