راهنمای کاهش هزینه های اجاره سیستم صوتی برای جشن ها و مراسم

دبیر جمعه 12 آبان 1402 - 07:53
راهنمای کاهش هزینه های اجاره سیستم صوتی برای جشن ها و مراسم

اگر به دنبال اجاره سیستم صوتی مناسب برای جشن یا مراسم خود هستید، باید لیست تجهیزات صوتی موجود که توسط شرکت ها یا سایت های مختلف ارائه می شود را بررسی کنید. معمولاً قیمت‌ اجاره سیستم صوتی، علاوه بر هزینه خود تجهیزات، شامل حمل و نقل، نصب، سرهم کردن قطعات و دستمزد متخصصین، از جمله دیجی برای مدیریت تجهیزات صوتی نیز می‌شود. به همین دلیل است که معمولا قیمت اجاره سیستم صوتی به خصوص برای کسانی که قرار نیست مراسم خیلی بزرگی برگزار کنند، بسیار زیاد به نظر می رسد.

سوال اکثر کسانی که قصد برگزاری مراسمی مثل جشن تولد، عقد یا عروسی را دارند این است که جطور می توانیم هزینه اجاره سیستم صوتی را کمتر کنیم. در این مقاله، می خواهیم لیستی از تجهیزات صوتی موجود را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با اجاره مناسب ترین سیستم صوتی، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

اجاره میکسر صدا

میکسرها اصلی ترین بخش از سیستم صوتی هستند که با کمک آنها می‌توانید صدا و اکولایزر را کنترل کنید. جدای از میکسرهای سنتی آنالوگ، جدیدا میکسرهای دیجیتال به دلیل سهولت استفاده و عملکردهای کنترل کلی بهتر بین دیجی ها محبوبیت پیدا کرده اند.

با این حال، اگر به دنبال اجاره سیستم صوتی ارزان قیمت هستید، میکسر صدای آنالوگ گزینه ارزان‌تری است. البته بهتر است قبل از اجاره میکسر حتما با یک فرد متخصص یا دیجی حرفه ای مشورت کنید به خصوص اگر به دنبال اجاره دیجی در تهران هستید حتما باید مطمئن شوید که دیجی می تواند از میکسر صدای آنالوگ استفاده کند.

البته معمولا دیجی ها انواع تجهیزات صوتی مورد نیاز برای برگزاری مراسم تولد یا جشن های دیگر را همراه خود می اورند چون هر دی جی با مدل خاصی از میکسر صدا کار می کند.

اما اگر قصد دارید خودتان با اجاره سیستم صوتی، آهنگ یا موزیک جشن و مراسم تان را مدیریت کنید، می توانید میکسر آنالوگ سفارش دهید و کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

 

اجازه بلندگوهای سیستم صوتی

بلندگوهای یکی دیگر از اجزای مهم تجهیزات صوتی هستند که بیشتر از سایر لوازم صوتی اجاره می شوند. هنگامی که لیست تجهیزات صوتی مورد نیاز برای جشن یا مراسم تان را تهیه می کنید، مطمئنا اجاره چند بلندگو در صدر این لیست قرار می گیرد.

تعداد باندهای مود نیاز برای اجاره سیستم صوتی به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند اندازه محل برگزاری جشن، تعداد مهمانان و محل قرارگیری بلندگوها و حتی نحوه چیدمان صندلی ها.

اگر مراسم شما در فضای باز برگزار شود، باید نوع بلندگوهایی که نیاز دارید را نیز در نظر بگیرید. ممکن است لازم باشد بلندگوها ضد آب باشند، مگر اینکه بتوانید آنها را زیر یک محل سرپوشیده مانند چادر نصب کنید.

برخی از بلندگوها دارای امکانات جانبی مانند پورت اتصال usbهستند که به شما امکان می دهد مستقیما موسیقی مورد علاقه تان را از بلندگو پخش کنید. اگر نمی خواهید دیجی اجاره کنید شاید بهتر باشد به اجاره این باندها برای سیستم صوتی خود فکر کنید.

 

اجاره آمپلی فایر برای سیستم صوتی

آمپلی فایرها به خصوص زمانی که از میکروفون استفاده می کنید و گروهی از نوازندگان قرار است در جشن یا مراسم اجرا داشته باشند، ضروری هستند. هر چقدر تعداد آلات موسیقی بیشتر باشد، ممکن است به تقویت کننده های بیشتری نیاز داشته باشید. هر ساز باید آمپلی فایر مخصوص خود را داشته باشد. همچنین، برخی از تقویت کننده ها برای نوع خاصی از آلات موسیقی بهتر عمل می کنند.

مثلا آمپلی فایرهای گیتار، پیانو یا ویالون با هم متفاوت اند. هنگامی که برای اجاره سیستم صوتی به یک شرکت یا سایت مراجعه می کنید، باید انواع سازهای گروهی که در طول مراسم تان مورد استفاده قرار خواهند گرفت را مشخص کنید.

 

 

اجاره میکروفون برای سیستم صوتی

میکروفون برای جشن های بزرگ و کوچک یکی از تجهیزات ضروری سیستم صوتی است. میکروفون ها در حال حاضر معمولاً بی سیم هستند که البته به باتری نیاز دارند. بنابراین اگر میکروفون بی سیم اجاره می کنید، مطمئن شوید که باتری های اضافی نیز همراه آن برای شما ارسال شود. بهتر است برای مواقع اضطراری چند میکروفن سیمی هم اجاره کنید. اگر قرار است یک سمینار یا سخنرانی زنده برگزار کنید، ممکن است بخواهید یک تریبون یا میکروفون خاص اجاره کنید. برای مراسمی که در آن یک گروه موسیقی می نوازند، بسته به تعداد نوازندگان ممکن است به اجاره میکروفون های بیشتری در سیستم صوتی تان نیاز داشته باشید.

 

اجاره سیم و کابل برای اتصال تجهیزات

سیم ها و کابل ها برای اتصال اجزای مختلف سیستم صوتی به کار می روند. اطمینان حاصل کنید که در لیست اجاره سیستم صوتی تان به اندازه کافی سیم و کابل نیز گنجانده اید تا در مواقع اضطراری بتوانید از سیم های اضافی استفاده کنید.

معمولا با اجاره تجهیزات صوتی علاوه بر سیم و کابل، کاور سیم، جداکننده و سه راهی نیز به شما داده می شود، کاورها، نه تنها سیم‌ها را از جلوی دید برمیدارند و ظاهر بهتری به فصای جشن و مراسم شما می دهند بلکه از آسیب دیدگی اجتمالی کابل و سیم در اثر سهل انگاری مهمانان نیز جلوگیری می کنند.

به این نکته توجه کنید که مکان رویدادی که انتخاب می کنید باید بتواند برق مورد نیاز کل رویداد تان را تامین کند.

اجاره سیستم صوتی موجب می شود بیش از حد معمول از برق استفاده کنید، بنابراین همیشه از قبل با مدیریت محل برگزاری مراسم تان مشورت کنید تا اگر محدودیت‌ خاصی برای نوع و تعداد تجهیزات صوتی وجود دارد، از آنها مطلع شوید.

گاهش اوقات ممکن است مجبور شوید برای تامین برق کل تجهیزات صوتی تان یک ژنراتور اجاره کنید، به خصوص اگر مراسم تان در فضای باز باشد.

 به هر حال اجاره سیستم صوتی که بتواند صدای با کیفیت بالا را تضمین کند، نیاز به پرداخت هزینه بالاتری نیز دارد.

 

از کجا سیستم صوتی مناسب اجاره کنیم؟

اگر به دنبال اجاره سیستم صوتی ارزان قیمت اما با کیفیت هستید پیشنهاد میکنم از لوازم صوتی موجود در سایت امپراطور تشریفات بازدید کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد